یاران هشت

گروه فرهنگی یاران خمینی(ره)

۱۶ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۴ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

بهترین پیروزی من

برانکو: برد دربی گرامی ترین پیروزی من بود


برانکو ایوانکوویچ از برد تیمش در دربی پایتخت خوشنود است و خوشحالی‌اش را از پایان خوب لیگ برتر برای تیمش اعلام می‌کند.


 سرمربی کروات پرسپولیس که موفق شد در آخرین هفته لیگ با ارایه بازی هدفمند تیمش را برنده دربی کند در پاسخ به این سوال که برد این دربی بهتر بوده یا پیروزهای قبلی‌اش به همراه تیم‌های دیگر به خبرنگار "ورزش سه"، گفت: من مدت زیادی است که مربیگری می‌کنم و مطمئنا در این مدت بازی‌های بزرگ و تورنمنت‌های زیادی را تجربه کرده‌ام و موفقیت های زیادی داشته ام مثل صعود به جام جهانی، تلاش برای کسب مقام سومی جام جهانی، موفقیت با دینامو در اروپا و مسابقه با آژاکس قهرمانی با شاندونگ در چین، ولی قاطعانه می‌گویم این برد یکی از گرامی‌ترین پیروزهای من بود.

برانکو ایوانکوویچ در ادامه درباره برنامه‌هایش برای پیروزی در این بازی گفت: کاملا سازمان یافته بازی کردیم و در طول هفته برنامه‌های این بازی را مرور کردیم. بازیکنانم شایسته و سزاوار این برد بودند چون آموختن را دوست دارند و برای آن تلاش می‌کنند. این برد حاصل یک ماه تمرین و انرژی بود که ما و بازیکنان آن را انجام دادیم.

وی ادامه داد: بدون میل و اراده آنها این مساله امکان‌پذیر نبود و آنها با قلب و اراده خود این نتیجه را رقم زدند. خیلی از آنها اولین بازی خود در این دربی را تجربه می‌کردند و من شخصا از آنها کاملا راضی‌ام و نتیجه شایسته تلاش آنهاست.

برانکو ایوانکوویچ که سابقه حضور روی نیمکت تیم ملی را دارد درباره عدم دعوت محمد نوری به تیم ملی توسط کارلوس کی‌روش گفت: من نمی‌توانم درباره لیست گسترده تیم ملی صحبت کنم اما محمد نوری بازیکن بسیار زحمتکشی برای ما بوده و هست. او پیش از همه در تمرین حاضر می‌شد و دیرتر از همه تمرین را ترک می‌کرد. او یک رهبر برای تیمم بود و هست. نوری مثل یک 20 ساله در عین 30سالگی بود و برای کیفیت بالای او بسیار خوشحالم. کافی است به انگیزه و انرژی بالای او در دقیقه 90 دیدار برابر استقلال توجه کنید که مثل یک جوان 20 ساله تکل می‌زد و جنگجویانه به دنبال تثبیت برد تیم بود.
  • محمد عساکره
  • ۰
  • ۰

بعثت پیامبر



روز مبعث, مبعث پیامبر

روز مبعث چه روزی است؟

 

مبعث

 

روز مَبْعَث بر پایهٔ باورهای اسلامی، روزی است که محمد، پیامبر اسلام، به درجه پیامبری برگزیده شد. مسلمانان معنقدند او در غار حرا، توسط جبرئیل و از سوی خدا به پیامبری نایل آمد و مأمور شد که چندخداپرستی و بت‌پرستی را از زمین بردارد و خداپرستی را رواج دهد و پیام وحی را به مردم برساند. محمد در این زمان چهل سال داشت و در مکه زندگی می‌کرد.

 

باور شیعیان

بر اساس باور شیعیان، محمد مصطفی در روز ۲۷ رجب عام الفیل، سال ۱۳ پیش از هجرت پیامبر اسلام مبعوث شد. شیعیان این روز را جشن می‌گیرند و در روایات اسلامی اعمال مستحبی برای روز مبعث پیش بینی شده‌است. دعا، نماز و غسل مستحب از اعمال این روز است.

  • Dr A.E
  • ۰
  • ۰

کلیپ طنز1

اولین کلیپ طنز:

شعری با موضوع چگونگی نماز ما در امروزه (با حضور رهبری):


دانلود کلیپ طنز1
حجم: 8.61 مگابایت

  • Dr A.E
  • ۰
  • ۰

تیتر خنده2

تیتر خنده:


هاشمی: در سال ۸۴ یک موی بدنم هم راضی به حضور در رقابتهای انتخاباتی نبود.
- آدم عاقل هم که به حرف «مو»هاش گوش نمی کنه!
 
وزیر اقتصاد: کاهش تورم ناشی از کارهایی بود که انجام ندادیم
_ پس لطفاً همینطور به کار نکردن خود ادامه دهید.
 
یارانه ۶ میلیون ثروتمند قطع می شود.
_ ای بابا! روز زن که گذشت؛ مبلمان ها هم که تازه عوض شده. دیگه چه مراسمی قراره برگزار بشه؟!
 
صالحی[رئیس سازمان انرژی اتمی]: آبمیوه گیری هم سانتریفیوژ است.
_ پس آبمیوه فروش هم رئیس سازمان انرژی اتمی است.
  • ۰
  • ۰

حدیث 3

حضرت امام صادق (علیه السّلام) فرموده اند:

دوستی و رفاقت حدودی دارد، کسی که واجد تمام آن حدود نیست اساساً دوست نیست. اوّل آن که ظاهر و باطن رفیقت نسبت به تو یکسان باشد ، دوّم آن که زیبائی و آبروی تو را جمال خود بیند و نازیبایی تو را نازیبایی خود بداند، سوم دست یافتن به مال یا رسیدن به مقام، روش دوستانه ی او را نسبت به تو تغییر ندهد، چهارم در زمینه ی رفاقت از آنچه و هر چه در اختیار دارد نسبت به تو مضایقه ننماید، پنجم تو را در مواقع آلام و مصائب ترک نگوید.

منبع : امالی صدوق ،ص397

  • Dr A.E
  • ۰
  • ۰

حذف رئال

یوونتوس، حریف بارسا در فینال چمپیونزلیگ شد


یوونتوس با کسب تساوی 1-1 مقابل رئال در سانتیاگو برنابئو و پیروزی 3-2 در مجموع دو دیدار، راهی فینال رقابت های این فصل چمپیونزلیگ شد.


به گزارش "ورزش سه"، شاگردان کارلو آنچلوتی می توانستند با پیروزی یک گله در این دیدار به فینال ‏برسند اما یوونتوسی ها با کسب تساوی 1-1، راهی فینال برلین شدند.‏
بازی با حملات رئال آغاز شد و یوونتوسی ها بیشتر به دنبال استفاده از ضدحملات بودند. بعد از یکی دو ‏موقعیت نصفه و نیمه، رئال سرانجام در دقیقه 23 به گل رسید. خطای جورجو کیه لینی روی خامس، یک ‏ضربه پنالتی نصیب رئال کرد که کریس رونالدو، آن را تبدیل به گل اول بازی کرد.‏       



حملات رئال بعد از گل هم ادامه پیدا کرد اما موقعیت های آنها تبدیل به گل نشد ونیمه اول با همان یک گل ‏به پایان رسید. ‏
نیمه دوم متعادل تر آغاز شد و یوونتوسی ها که می دانستند با باقی ماندن نتیجه 1-0، حذف خواهند شد، ‏نمایش هجومی تری ارائه دادند و خیلی زود به گل تساوی رسیدند. خطای راموس، یک ضربه آزاد نصیب ‏یوونتوسی ها کرد. توپ ارسالی، بعد از یک رفت و برگشت، به موراتا رسید و او هم با ضربه ای چکشی، ‏کاسیاس را مغلوب کرد.‏



رئالی ها که همه چیز را از دست رفته می دیدند، کاملا بر بازی مسلط شدند و موقعیت های زیادی روی ‏دروازه یووه ایجاد کرد اما این فرصت ها یکی بعد از دیگری از دست رفت. البته در این بین، یوونتوسی ‏ها هم این فرصت را داشتند که به گل دوم برسند. اما در نهایت توپ دیگری از خط دروازه ها عبور نکرد ‏و بازی با تساوی 1-1 به پایان رسید؛ نتیجه ای که یوونتوس را راهی فینال رقابت های چمپیونزلیگ کرد.‏       سلام
حجم: 12.8 مگابایت
  • محمد عساکره
  • ۰
  • ۰

دین و سیاست



بسمه تعالی

در این بخش قصد داریم در رابطه با ولایت فقیه و در مجموع دین و سیاست بحث نماییم . شما دوستان عزیز می توانید از ایمیل (velayatfaghih94@gmail.com)(و پرسش خود را در قسمت نظرات هم مطرح کنید) برای پاسخ به پرسش هایتان استفاده نمایید .                  مطلب از: جواد نقدی

 

پرسش : چرا دین از سیاست جدا نیست ؟

پاسخ : برای پاسخ به این سوال دلایل مختلفی وجود دارد که به بعضی اشاره می کنیم :

الف) گستره ی قوانین اسلامی و اهداف سیاسی پیامبران و ائمه اطهار :

1-      با مروری بر قوانین اسلامی پی می بریم که اسلام یک دین کامل و جامع است و تمام ابعاد زندگی انسان را در نظر گرفته است. او مردم را به عبادت یکتاپرستی دعوت کرده و شامل دستورات اخلاقی است. بدیهی است برای اجرا کردن بعضی از احکام اسلامی (قسمتی از احکام که قالب اجتماعی دارند) بدون قدرت اجرایی امکان پذیر نیست. مثل قصاص، حجاب، مجازات و... . امام خمینی(ره) در این رابطه می فرمایند :« آن قدر آیه و روایت که در سیاست وارد شده است، در عبادت وارد نشده است.»[1]

2-      با نگاه به زندگی بعضی از انبیا مانند حضرت داوود (ع)و سلیمان (ع) یا پیامبر اکرم (ص) در می یابیم که دین از سیاست جدا نیست. همچنین سیره ی ائمه اطهار (ع) نیز نشان دهنده ی همین موضوع است. امام علی (ع) بعد از 20 سال خانه نشینی به خلافت رسیدند ویا امام حسین (ع) بر علیه ظلم قیام نمودند .[2]

ب) ادلّه قرآنی

1-     خداوند در آیه «إنَّمَا وَلِیُّکُمُ اللَّـهُ وَرَ‌سُولُهُ وَالَّذِینَ آمَنُوا الَّذِینَ یُقِیمُونَ الصَّلَاةَ وَیُؤْتُونَ الزَّکَاةَ وَهُمْ رَ‌اکِعُون[3]» حاکمیت و سرپرستی را در همه امور به خودش و پیامبرش و کسانی که به او ایمان دارند اختصاص می دهد .

2-     در آیه«یَا دَاوُودُ إِنَّا جَعَلْنَاکَ خَلِیفَةً فِی الْأَرْ‌ضِ فَاحْکُم بَیْنَ النَّاسِ بِالْحَقِّ وَلَا تَتَّبِعِ الْهَوَىٰ فَیُضِلَّکَ عَن سَبِیلِ اللَّـهِ إِنَّ الَّذِینَ یَضِلُّونَ عَن سَبِیلِ اللَّـهِ لَهُمْ عَذَابٌ شَدِیدٌ بِمَا نَسُوا یَوْمَ الْحِسَابِ[4]»و آیه« وَدَاوُودَ وَسُلَیْمَانَ إِذْ یَحْکُمَانِ فِی الْحَرْ‌ثِ إِذْ نَفَشَتْ فِیهِ غَنَمُ الْقَوْمِ وَکُنَّا لِحُکْمِهِمْ شَاهِدِینَ[5]» به حکومت انبیا گذشته اشاره شده است.

3-     در آیه «وَلَا تَرْ‌کَنُوا إِلَى الَّذِینَ ظَلَمُوا فَتَمَسَّکُمُ النَّارُ‌ وَمَا لَکُم مِّن دُونِ اللَّـهِ مِنْ أَوْلِیَاءَ ثُمَّ لَا تُنصَرُ‌ونَ[6]» و آیه «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِن تُطِیعُوا الَّذِینَ کَفَرُ‌وا یَرُ‌دُّوکُمْ عَلَىٰ أَعْقَابِکُمْ فَتَنقَلِبُوا خَاسِرِ‌ینَ[7]» وبه مبارزه با ظلم و فساد و تکیه نکردن به ظالمین اشاره شده و کسانی که بر ظالمین تکیه کردند را زیانکار شمرده است. این مبارزه تنها با وجود حکومت اسلامی امکان پذیر است .

4-     در آیه«وَقَالَ لَهُمْ نَبِیُّهُمْ إِنَّ اللَّـهَ قَدْ بَعَثَ لَکُمْ طَالُوتَ مَلِکًا[8]» به سلطنت و حکومت اولیا خداوند مانند طالوت و ذوالقرنین اشاره نموده است.

5-     خداوند در آیات«فَبَعَثَ اللَّـهُ النَّبِیِّینَ مُبَشِّرِ‌ینَ وَمُنذِرِ‌ینَ وَأَنزَلَ مَعَهُمُ الْکِتَابَ بِالْحَقِّ لِیَحْکُمَ بَیْنَ النَّاسِ فِیمَا اخْتَلَفُوا فِیهِ[9]» و «لَقَدْ أَرْ‌سَلْنَا رُ‌سُلَنَا بِالْبَیِّنَاتِ وَأَنزَلْنَا مَعَهُمُ الْکِتَابَ وَالْمِیزَانَ لِیَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ[10]»هدف بعثت پیامبران و نزول کتب آسمانی را برقراری عدالت تعریف کرده که برای اجرای این هدف بایستی حکومت الهی و اسلامی وجود داشته باشد وگرنه وقتی حکومت ظالم بر سرکار باشد کاری به ایجاد عدالت ندارد.

انشا الله که این مطالب مورد تایید شما دوستان قرار گرفته باشد.


[1]شهید مدرس:«دیانت ما عین سیاست ما و سیاست ما عین دیانت ماست.

[2]دلیل قیام بعضی از ائمه اطهار نداشتن شیعه بود(رجوع شود به داستان امام صادق(ع) وسهل خراسانی).

[3]آیه 55 سوره مبارکه مائده

[4]آیه26 سوره مبارکه ص

[5]آیه 78 سوره مبارکه انبیا

[6]آیه113 سوره مبارکه هود

[7]آیه 149 سوره مبارکه آل عمران

[8]آیه 247 سوره مبارکه بقره

[9]آیه 213 سوره مبارکه بقره

[10]آیه 25 سوره مبارکه حدید

  • Dr A.E
  • ۰
  • ۰

حدیث 2

پیامبر اکرم (ص) میفرمایند:

جبرئیل با هفتاد هزار ملک بعد از نماز ظهر نزد من آمد، و گفت:اى محمد! همانا خداوند سلام بر تو مى فرستد و دو هدیه براى شما فرستاده که براى هیچ پیامبرى تاکنون نفرستاده است، رسول خدا(صلى الله علیه وآله) فرمود: آن دو هدیه چیست؟ جبرئیل فرمود:
 نمازهاى پنج گانه به صورت نماز جماعت.
رسول خدا(صلى الله علیه وآله) فرمود:اى جبرئیل !نماز جماعت چه فایده اى براى امت من دارد؟ جبرئیل فرمود: یا محمد! (براى هر نفر که در نماز جماعت شرکت کند، پاداش ذکر نمود):
- در نماز جماعت دو نفر اقتداء کند. خداوند براى هر یک نفر در هر یک رکعت یکصدو پنجاه 150نماز مى نویسد.
- زمانى در نماز جماعت سه نفر اقتدا کند. خداوند براى هر یک نفر در یک رکعت ششصد 600نماز مى نویسد.
- زمانى که در نماز جماعت چهار نفر اقتدا کند. خداوند براى هر یک نفر در هر یک رکعت یک هزار و دویست 1200نماز مى نویسد.
- زمانى که در نماز جماعت شش نفر اقتدا کنند خداوند براى هر یک نفر در هر یک رکعت چهار هزار و هشتصد 4800نماز مى نویسد.
- زمانى که در نماز جماعت هفت نفر باشند، خداوند براى هر یک نفر در هر یک رکعت نه هزار و ششصد 9600نماز مى نویسد.
- زمانى که در نماز جماعت هشت نفر اقتدا کنند، خداوند براى هر یک نفر در هر یک رکعت نوزده هزار و دویست 19200نماز مى نویسد.
- زمانى که در نماز جماعت نه نفر باشند، خداوند براى هر یک نفر در هر یک رکعت سى و شش هزار و چهارصد 36400نماز مى نویسد.
- زمانى که در نماز جماعت ده نفر باشند، خداوند براى هر یک نفر در هر یک رکعت هفتاد و دو هزار و هشتصد 72800نماز مى نویسد.

- اگر تعداد افراد از ده نفر گذشت، در این صورت آسمان صفحه و کاغذ و درختان قلم و جن و انس و ملائکه نویسنده باشند، نمى توانند ثواب یک رکعت آن را بنویسند.
اى محمد! درک تکبیر اول نماز با امام جماعت، فضیلت دارد بر ششصد هزارحج و عمره و هفتاد هزار بار بهتر است از دنیا و آن چه در دنیا هست، و یک رکعت نماز پشت سر امام به جماعت خواندن، بهتر است از صد هزار دینار صدقه به مساکین دادن، ویک سجده مؤ من با امام در نماز جماعت بهتر است از صد بنده آزاد کردن. بحارالأنوار، ج 85، ص 15.

  • Dr A.E
  • ۰
  • ۰

تیتر خنده1

تیترخند:

وزیر دادگستری: به بازگشت «خاوری» خوشبین نیستم.
_ یه اسفند واسه خودت دود کن!
 
رفع ابهام وزیر خارجه از مذاکرات در فضای مجازی.
_ رفع ابهام وزیر ارتباطات از فعالیت وزیر خارجه در فضای مجازی!
 
کفاشیان: «کی روش» باید بازی های لیگ را از نزدیک ببیند.
_ ولی تماشای تلویزیون از نزدیک برای چشم ضرر داره ها!
 
درس اعتدال و سیاست خارجی را از حافظ آموختیم.
_آنجا که می فرماید: «عدو چو تیغ کشد، من سپر بیندازم»
  • ۰
  • ۰

عکس غزه

زندگی در غزه



#ffffff